onsdag 10 november 2010

Speciella händelser 2010 Del 2

Danmark

Jag bjöd med mig min syster till fredrikshamn på hennes födelsedag. Vi hade inte varit där på många, många år så jag tänkte att vi behövde tid på oss. Ordnade så att vi skulle ta båten hem på kvällen. Jag tänkte inte på att vi skulle åka till ett ställe som bara hade en shopping gata typ haha. Så vi gick där fram och tillbaka. Men jag fick med mig två par snygga skor och lite andra roliga saker.

Kattägare

En sommardag när jag tog bussen in till stan så fick jag syn på en pytteliten kattunge springandes vid vägen. Djurvän som jag är så kunde jag ju inte bara låta den vara. Så jag hoppar av bussen och springer tillbaka hela vägen och försöker få tag på katten. Den var alldeles skitig och helt utmärglad. Jag fick min farmor att komma och hämta mig. Så vi åkte hem till min syster och gav den modersmjölkersättning. Självklart skulle jag inte kunna lämna bort denna söta lilla kattungen. Detta var inte populärt hos min mamma så därför bestämde jag mig för att låta  farmor ha den så länge tills jag flyttar hemifrån. Han fick namnet Leo, men kallas för vispen haha. Bara för att han är överallt och är inte rädd för något. Han är världens goaste katt.

 

P!nk + Efterfest med Good Charlotte

Jag och min kompis Petra gick på Pinks konsert tillsammans. Detta var andra gången jag gick på henne. Jag var på henne i November när hon besökte Stockholm. Men denna gången kom hon till Ullevi. Eftersom det är en av mina favvo artister så gjorde det inget att jag gick en gång till. Förband var Takida och Good charlotte. Jag visste inte att Good charlotte skulle komma så det blev en glad överraskning. Så som Kenza är ett fan av Tokio Hotel likaså är det för mig när det gäller Good Charlotte. Jag tjatar alltid om dom :) Konserten var grym men vad kan man egentligen förvänta sig när det gäller Pink. Hon flög i luften och sprang i en boll över publiken samtidig som hon sjöng. Efter konserten mötte vi upp några kompisar och bestämde oss för att försöka ta oss till efterfesten där Benji från Good charlotte skulle dj:a. Som tur va kom vi in. Gissa va lycklig jag var att stå nån meter ifrån mitt favvorit band.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar